Ik heb enkel in de namiddag even en deze avond nog wat verder kunnen doen aan de decals. Gelukkig heeft Renaissance een rood en zwart vlak als - schijnbaar nutteloze - extra decal voorzien. Deze is uitermate goed van pas gekomen! Ik heb immers kleine stukjes van 1mm op 2mm kunnen snijden om daarmee de kleine scheurtjes die er hier en daar waren mee te bestoppen (camouflage tactics

). Momenteel zie je het natuurlijk nog onder een bepaalde lichtinval, maar eens de vernis er nog overheen gaat, zal er niets meer van te zien zijn. De grote Total decal op de zijkant, ligt immers ook bovenop de rest. Komt wel goed.
Woordje van kritiek misschien aan het adres van Renaissance of aan dat van Tamiya? Als je naar de achterkant kijkt, dan zal je zien dat de Xbox decal redelijk goed is kwa afmetingen, maar de Michelin lijkt te groot. Of toch niet? Hoe zo dan? Feit is gewoon dat de achterbumper die Tamiya onder deze 307 heeft gevezen, onderaan gewoon fout is van vorm. De middenstrip, waar de parkeersensoren inzitten, loop eigenlijk wat door naar voren toe. Op de echte 307WRC blijft die welving doorlopen tot zo goed als vooraan. Tamiya laat die net achter de bocht ophouden. Daardoor lijkt de Michelin niet goed te zitten, maar kwa afmeting lijkt die dan wel weer te kloppen.
Ik denk dat Renaissance hier had moeten op anticiperen en zowel de Xbox als de Michelin 1 à 2 mm had moeten kleiner maken, zowel in de hoogte als in de breedte. Daarbovenop komt dat de rode/zwarte streep die net voor de Xbox zit overgedimensioneerd is, waardoor ik hem iets te ver naar achter plaatste. Tot slot is ook de witte lijn, die onder de Xbox/Michelin doorloopt veel te lang en loopt te ver naar beneden. Aan dit soort van details zie je dat ze gewoon veel te snel gewerkt hebben, om toch maar de decal op de markt te brengen.
Maar zoals ze zeggen: "beggers are no choosers", dus laat dit zeker geen reden zijn om deze sheet niet in huis te halen. Eens ie helemaal klaar is, gaat het niet opvallen. Als je decalt en alles nauwlettend bekijkt, valt het op.
Oh well, de rest is voor de komende dagen.