View Single Post
Old 27-02-2007, 02:21
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Ik heb gekozen voor 'eerst de grote vervuilers aanpakken' ...

Het gaat niet op te proberen huiselijke verbruikers steeds maar minder te doen verbruiken. Elk jaar moet de verwarming een graadje lager, de verlichting wat minder lang laten branden. Als je deze klojo's en hun redenering volgt, leven we binnen enkele jaren zoals holbewoners, in de kou en zonder licht.
Maar ja, blijkbaar is de Kyoto-norm gemakkelijker afdwingbaar bij het plebs dan bij de industrie.
Het enige nut dat ik zie in een 'klimaat neutraal' omgeving voor autosport is dat deze toch wel wereldwijd verguisde vorm van sport zichzelf in een goed daglicht kan plaatsen.
De beweging mag dan wel niet bij één 'sanctioning body' blijven, maar moet zich kunnen verspreiden tussen de andere organisatoren. Je moet hier ook rekening houden met een verspreiding op zachte basis en niet van de ene op de andere dag proberen dwingende maatregelen op te leggen.
Natuurlijk moet je er ook mee naar buiten komen en niet zeggen dat je er al 10 jaar mee bezig bent ... dit laat een beetje een nasmaak achter van "Jaja, ik zelfs al 20 jaar ... ??".

Laat ons ook meteen alle grote manifestaties zoals Olympische Spelen en allerhande WK's afschaffen. Er wordt tenslotte heel wat afgevlogen in de periode dat zo'n manifestatie duurt. Vervuilen we meteen heel wat minder.
Of is deze kar te groot om tegen te rijden ?
Reply With Quote