"Klimaat neutraal" zal wel een modewoord in Nederland zijn, ik heb het in Vlaanderen nog niet gehoord, laat staan in Wallonië...
Ons modewoord voor 2007 is "betalen die 60 euro"
Sorry voor de
Ik vind heel de discussie aangaande het milieu nogal redelijk overroepen. Gore heeft er zich flink mee in de kijker gewerkt. Ze vergeten natuurlijk erbij te vertellen dat de data waar ze over beschikken, te beperkt zijn in tijd om echt goeie conclusies uit te trekken. Maar goed, ook dit is eigen aan het menselijke ras: het steeds weer zoeken naar de schuld bij zichzelf. Zelfs voor fenomenen die misschien wel groter zijn dan ze op dit moment kunnen vatten.
Echter, baadt het niet, dan schaadt het niet. Niemand kan er iets op tegen hebben dat we onze tuin wat properder maken en op tijd en stond eens uitmesten. Bovendien, als dit hetgene is wat we nodig hebben om van het gebruik van aardolie af te geraken - en daarmee ook in 1 keer Al Qaeda en consoorten zonder inkomsten zetten, ben ik de eerste om mee te doen. Nu betalen we 2 keer voor die gekken. De eerste keer als we hun fuel rustig in onze tanks kappen en de tweede keer als we meer belastingen moeten betalen om terrorisme te bestrijden. Dat laatste valt bij ons in Europa nogal mee, maar in Amerika weten ze er alles van. Geen wonder dat Gore de wereld rondtrekt met een promo filmpje...