Het is niet omdat de mens niet de enige factor is die erin meespeelt (en volgens eminente wetenschappers toch wel een belangrijke), dat we niet moeten trachten die evolutie om te buigen. 't Is te makkelijk om te zeggen : 'niet 100 % bewezen dat het onze schuld is, dus niets mee te maken.' In de Stille Oceaan is het stijgen van het water intussen een concrete bedreiging aan het worden voor enkele ministaten, maar binnen x jaar moeten wij misschien uitwijken naar Wallonië

, dus houden we België maar het best bijeen of we worden vluchtelingen. Vluchtelingen die als ze zich hier aanbieden met een verhaaltje over onmogelijke levensomstandigheden wegens vervuiling en ander klimaat, in principe meteen terug moeten.
Ik heb die film niet eens gezien, maar blijkbaar is er op Groenland al heel wat ijs gewoon verdwenen, worden gletsjers in de bergen almaar kleiner, wordt de Sahara steeds groter (wat niet enkel klimatologische oorzaken heeft, maar ook economische, want precies menselijke activiteit (landbouw) verdwijnt daar).
China en India zijn zich met rasse - en bijzonder vervuilende - schreden aan het industrialiseren. Wat daar de ecologische gevolgen van zijn, mag je eens ter plaatse gaan bekijken, laat staan op wereldvlak.
Ik denk dat die problematiek globaler moet worden aangepakt : zowel op economisch als sociaal vlak. En waarom zou autosport zijn duit niet in het zakje doen ?
Het stoort me mateloos hoe 'groenen' en autosportliefhebbers constant op elkaars kap zitten en dat op een haast karikaturale wijze.