Quote:
Originally Posted by Mark
Helemaal niet erg, het is een goede discussie geworden! Daarvoor zijn we een forum  Ga vrolijk verder, ik lees rustig mee 
|
Ja, het is wel leuk geworden, maar ik trek me nu toch maar terug, denk ik. Ik heb niet zo de behoefte om te evangeliseren. Mijn standpunt is helder geworden en ik raak niet overtuigd van het tegendeel. Evenmin zal ik andersdenkenden kunnen overtuigen. Babbel lekker verder en over een jaar of 10 kijken we wel eens wat er van terecht is gekomen. Dan leven we toch nog wel, of zijn we dan al verdronken of aan de hitte bezweken?
Een laatste (serieuze!) opmerking: uitstoot van CO2 neemt toe, o.a. door het toegenomen gebruik van fossiele brandstoffen in landen als India en China. Die ontwikkeling gaat door en wordt de komende jaren alleen maar sterker. Voor dat probleem zal er een oplossing moeten komen. Toepassing van ernergie-opwekking door kernsplitsing ligt voor de hand, aangezien windenergie meer kost dan het oplevert, kernfusie (nog) niet te verwezenlijken is, zonne-energie gewoon niet werkt en ga zo maar door. Suggesties? En kom nou niet aan met utopische gedachten als "allemaal veel minder energie gebruiken", want dat levert niet genoeg op.