View Single Post
Old 03-03-2007, 10:34
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Om eerlijk te zijn: toen ik dit las dacht ik al: dat gaat MIS! Maar je was zo enthousiast en zeker over de Tamiya vernis dat ik de moed niet had om je te waarschuwen of tegen te spreken. Het KAN idd soms eens goed gaan, maar in het algemeen is mijn goede raad (die ik zelf ook opvolg): BLIJF MET JE POLLEN VAN DIE TAMIYA VERNIS AF! Die deugt echt niet! Alleen als je Tamiya spuitbuslak ZONDER decals wil vernissen is hij bruikbaar. Bon, ik ben duidelijk te laat met mijn waarschuwing, maar soit...
Het is hier wel de Tamiyavernis over de lak he. Het grappige (nouja) is dus dat de decals ongeschonden en nog steeds perfect zijn. Ze werden dan ook gesealed met Tamiya blanke lak. Het is evenwel de lak van Dupli Color die reageerde op de Tamiya blanke lak.

Dat is Tamiya wel op een wagen mag gebuiken zonder decals is juist, maar met die bemerking dat het ook Tamiya lak moet zijn. En daar had ik vreemd genoeg niet bij stilgestaan terwijl ik altijd probeer te voorkomen dat ik soorten verf ga mengen. Zal wel aan de drukke werkweek gelegen hebben...

Anyway, de schade hier valt enorm mee. Ik probeer met Gunze vernis de foutjes recht te zetten. Gelukkig is dit mijn try-out wagen want anders had ik al deze miserie met de Lancer van Pyck gehad.

Eén ding weet ik nu 100% zeker. Dat is dat die Tamiya vernis enkel nog nuttig is bij het sealen van de decals. Vrag me wel af wat de reactie zal geven als daar nog eens Gunze over komt. Nuja, vanavond weet ik het, want ik ga het uitproberen en dan laten weten.

Grtzzz
Reply With Quote