Quote:
Originally Posted by Mark
Zon is de oorzaak van broeikaseffect
De laatste maanden stapelen de bewijzen zich op dat niet de mens, maar de zon verantwoordelijk is voor de globale stijging van de temperatuur op aarde. Nu is hier opnieuw bewijs voor gevonden op Mars. De poolkappen van deze planeet worden, net als op aarde, ieder jaar kleiner. Toeval of is er sprake van een connectie?
http://www.astrostart.nl/index.php/2...kaseffect.html
|
Ik heb dit vaker gelezen, het is vaker een discussiepunt geweest tussen verschillende wetenschappers waarvan een paar weken terug op Een Vandaag een erg goeie was.
Ik vind dit écht niet zo moeilijk om te geloven, de zon heeft een enorme invloed op het klimaat van alle planeten in het zonnestelsel, het is vaker voorgekomen dat door een grotere zonnesterkte de aarde opwarmde.
Jammergenoeg denk ik dat de mens toch zeker een aandeel heeft in de huidige situatie van de aarde.
Tóch denk ik dat autosport in deze situatie juist meer deel van de oplossing kan zijn dan een deel van het probleem, In autosport is veel ruimte voor testen met nieuwe milieuvriendelijke technologie, zeker als er fabrikanten geld instoppen.
de Seat Cupra's in NL rijden bijvoorbeeld al op bio-diesel die zelfs de prestaties van de dieseltjes verhoogd en de rondetijden naar beneden trekt.
Echter, zoals eerder gezegd, is de huidige houding van de F1 zwaar hypocriet, in plaats van écht te investeren in energie/benzinebesparende technologiëen worden er boompjes geplant en mooie stickertjes op Honda's geplakt om maar van het gezeur af te zijn, dit móet veranderen en met de mega-budgetten van de teams moet dit niet al te moeilijk maken dacht ik zo.