View Single Post
Old 13-03-2007, 14:18
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Wat gaat er fout op een beurs!
Zeer veel, 'dankzij' de bemoeizucht van externe partijen!

Quote:
Heel simpel, een organisator doet zijn best om een hal vol te krijgen, en neem van mij aan dat die mensen weten wat zij doen, maar als dan bv een RACB en RTL(radio) op het laatste moment afzeggen, praat je al gauw over een 300 à 400 vierkante meter minder, die dan in mijn ogen goed gevuld zouden zijn, dan is het makelijk om de hal met wat meer tuning te vullen, voor de gaten op te vangen.
Bwa, ik had zelf (via bevriende teams) nog een tiental auto's klaar staan. Wedstrijdwagens, wel te verstaan, geen tuningcars. TV goeroes staken de loef af, en sommige anderen volgden. Maar ook vele 'teams' (voor zover ze die naam nog waardig zijn) stuurden hun kat. Nationale mediagiganten als RTL-TVi deden bovendien hetzelfde. Deze laatsgenoemden verbroken zelfs hun woord, en dit blijkt naar hen toe geen unicum te zijn! Eerst veel beloven, daarna een rijder/rijdster gewoon 'droppen' omwille van wat drogredenen (er volgt daar nog wel een juridisch staartje, dat is ondertussen in gang gezet...) en uiteindelijk dan nog gratis promotie willen maken op de kap van een ander... Neen jongens. Zowat 'overal' kan dit 'systeem' mss wel werken, doch niet in 'centraal belgenland' en zeer wijde omgeving.

Wat Belcar/BTCS betreft: mijn oprechte dank aan Speedlover, Traxx Racing, VDB Racing en Philips Motorsport. (En natuurlijk ook aan nog vele anderen, maar de bovengenoemden in het bijzonder .)

Quote:
Ik denk ook dat er in Belgie geen geld is bij organisatoren om op een beurs te gaan staan, geen stand van Zolder, Francorchamps, SRO...., tewijl ik denk dat men op een beurs toch goede promotie kan maken, voor "weinig" geld, wil je wat verkopen zal je reclame moeten maken!
Wedden dat er in de maand november 2007 een 'grote' show zal zijn in Luxemburg, met stands waarbij sommige organisatoren/promotoren hun ogen zullen openen? Dan is het misschien te laat... Jammer voor hen dan...

Quote:
Kijk ik heb alles al gezien wat er dan ook in de autosport te zien is, dus zo'n beurs lig ik niet wakker van, maar voor de nieuwelingen onder ons naar het circuit te krijgen is een beurs een goed moment om bv vrijkaarten weg te geven, die lagen er ook voor de eerste weekend op Zolder.

Naar wat ik vernomen heb zal de beurs volgend jaar misschien niet meer in Brussel zijn maar in Luik, maar wel de zelfde organisator.
Pole Position gaat idd verder als organisator, maar wenst niet meer samen te werken met de uitbaters/uitbuiters van het Heizelcomplex. Die beslissing werd afgelopen zaterdag genomen. Wat betreft de vrijkaarten voor het eerste BTCS/Belcar weekend: die kwamen er na een inspanning van PRC Group en na ettelijke kilometers van ondergetekende. Ze zijn er, dat is het belangrijkste voor onze autosportliefhebbers. Ik ben nog steeds ten dienste van de autosport, weet je wel

Quote:
En dan hoop ik dat de race- en rally organisatoren een deel van hun geld weer gaan investeren in de Racingshow, en op die manier weer meer publiek naar de show te krijgen en ook, door middel van uitnodigingen ook de mensen weer naar het circuit te krijgen.
Dit is perfect mogelijk, maar dan moeten bepaalde 'zeikerds' onder de teams achterwege blijven. Eisen stellen en daarbij andere exposanten 'vernederen' is nu eenmaal niet het doel van een Racing Show. Daarom ook mijn dank aan bovenvermelde teams en aan nog vele anderen. Gratis uitnodiginen kunnen massaal verspreid worden, doch enkel als de teams hun medewerking vertonen. En als de 'zeikerds' onder de teams weg blijven.

Deze Racing Show is inderdaad 'geflopt' (qua 'Brussel', in Luxemburg wist Pole Position dan wel weer te scoren...), doch enkel "dankzij" de weigering van een goede datum (Brussel) door de verhuurders van de 'standplaatsen' (lees: Heizel Uitbaters/uitbuiters) evenals door de weigering van (niet nader te bepalen) teams en TV Producenten.

Een grote dank aan onze nationale 'Autosport'! (Of zou ik dat laatste woordje beter zonder hoofdletter schrijven?)

Met sportieve groet,
Dries DS

Last edited by Dries DS; 13-03-2007 at 14:24.
Reply With Quote