View Single Post
Old 18-03-2007, 16:04
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Had de race opgenomen, was te moe na een avondje stappen (ik word oud ).

De race was leuk om zien, maar een topper was het nou ook niet echt. Te weinig strijd voor de podiumplaatsen!

Viel op:

Positief:
  • Combinatie Raikkonen/Ferrari: *slik* Eigenlijk deed hij wat ik verwachtte dat hij ging doen. Tijdens het winterseizoen een beetje verguisd door de pers, maar er gewoon keihard staan als het telt. Gigantisch snel & gecontroleerd naar de winst. En hield de wagen heel Ideale start van het seizoen! Pole, snelste ronde & winst in z'n eerste race bij Ferrari, dat kunnen er niet veel zeggen Ik vind het nu wel een beetje jammer dat Schumacher en Raikkonen niet beide bij Ferrari zitten. Ben zo benieuwd hoe die verhouding zou geweest zijn!

PS: snelste ronden, meer dan een seconde sneller dan Alonso's beste ronde:
    Positie Rijder Team Tijd
    1 Kimi Räikkönen Ferrari 1:25.235
    2 Fernando Alonso McLaren-Mercedes 1:26.314
    3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.351
    4 Robert Kubica BMW Sauber 1:26.642
    5 Nico Rosberg Williams 1:26.721
    6 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:26.722
    7 Giancarlo Fisichella Renault 1:26.892
    8 Felipe Massa Ferrari 1:27.044
    9 Mark Webber Red Bull Racing 1:27.501
    10 Heikki Kovalainen Renault 1:27.592
  • McLaren, toch duidelijk sterker dan vorig jaar en met beide wagens aan de finish zonder het minste probleem. Was erg nodig voor het imago van het team wel!
  • Lewis Hamilton, wat kan je daar meer aan toevoegen dan wat die man heeft laten zien. (Bijna) niet onderdoen voor je teammaat die tweevoudig en regerend kampioen is, en dat op een baan die hij volgens mij nog niet kende en niet meteen makkelijk is voor debutanten I-N-D-R-U-K-W-E-K-K-E-N-D!!
  • Rosberg, beetje anoniem in de punten gereden, maar knap gedaan! Voor beide fabriekstoyota's en Wurz het hele weekend de baas. Had ik niet verwacht...

Negatief:
  • Kovalainen, slechte qualif, traag in de wedstrijd en erg veel fouten. Met zijn ervaring en reputatie had ik een pak meer verwacht. Albert Park is niet meteen debutantvriendelijk, maar ik had een veel sterker seizoensbegin van hem gedacht
  • Briatore: zou zijn poulain toch iets meer in bescherming mogen nemen na de wedstrijd dan hem meteen afkraken "en public". Alsof hij zelf niet weet dat het beter moet.
  • Coulthard. Man, wat een stomme actie! Mag er niet aan denken dat Wurz de achterband tegen z'n bol had gekregen, het scheelde maar een haar!
    Leek eerder op een gretige beginnersfout dan het aanboren van jarenlange ervaring
  • Honda: man man, wordt dat ooit wat daar? Sterk gestopt in 2006 en 2007 zwak gestart, hoe is het mogelijk?
  • Spyker, zoals verwacht je reinste hekkensluiter en zowel voor Albers als Sutil een weekend om snel te vergeten. Veel slecher kan het daar eigenlijk niet, en dat met Ferrari motoren

Neutraal:
  • BMW-Williams: hun race-pace werd wat gehypt in het winterseizoen, maar ik vond het toch wat tegenvallen eerlijk gezegd. Ze lieten zich verleiden tot licht starten maar vielen dan toch terug tijdens de wedstrijd. De kloof met McLaren & Ferrari is nog aanzienlijk. Zijn wel het derde team en staken Renault stevig voorbij...
  • Toyota: leken rampzalig in het testen, maar in racetrim viel het best te pruimen. Hadden de pech dat er bijna geen afvallers waren in de topposities.
  • Massa: leuke rit naar plaats 6, maar had met zo'n dominante wagen meer verwacht. Kwam de klap van de kwalificaties niet meer echt te boven.
    Als je het mij vraagt is dat dodelijk tegen zo'n ijskoude teamgenoot...

Ben benieuwd naar de volgende wedstrijd. Ferrari lijkt ook zonder Schumacher de absolute favoriet, maar Albert Park is een specifieke baan. Misschien liggen de verhoudingen anders op de overige circuits.
Reply With Quote