Vooraleer ik verder ga, zal ik - vooruitziend als ik ben

- eerst even alle spontane vragen counteren:
1. Een nieuwe modelbouw-thread van HHugo?? Bouwt die eigenlijk nog wel?
2. Is die niet sinds mensenheugenis bezig aan een andere 4-wieler die ook door een Honda-motor aangedreven wordt? Doet die daar dan niet aan verder?
3. Revell?? 1/24?? Is dat niet het verkeerde merk en de verkeerde schaal?
Wel, op alle vragen is het antwoord min of meer hetzelfde:
'ja', gevolgd door
'maar toen kwamen die mannen van DePaddock-modelbouw af met hunne tombola...'
Om kort te zijn: de deadline voor dit model ligt ergens in december en - sorry voor de herhaling - vooruitziend als ik ben, weet ik dat ik nu móet beginnen als ik die deadline wil halen.
Tot zo ver de inleiding, dan kan ik nu enkele fotootjes posten van de inhoud van de kit. De kit is curbside, 40-tal onderdelen met matig detail, sink marks en dergelijke zijn vrij goed gepositioneerd, maar de gietnaden + flash zijn wel duidelijk aanwezig.
Verder kan ik het niet laten om de rubber bandjes te bekritiseren. (Laat ons zeggen dat het oude nederlandse gezegde 'een gegeven paard kijkt men niet in de bek' niet aan mij besteed is.)
Met de slechte oppervlaktekwaliteit kan ik nog leven, want een beetje schuren kan dit waarschijnlijk wel oplossen. Erger vind ik het rubber gietraampje waarin de bandjes zitten. Ik ben er niet in geslaagd een manier te bedenken om de bandjes zonder beschadiging uit het gietraam te halen. Dat gietraam loopt namelijk rond het loopvlak van de band en is rondom verbonden ter hoogte van 1 van de groeven in het loopvlak. Eens de band uit het raam verwijderd, zit je met een loopvlak waarvan 1 groef totaal onregelmatig is en die dan ook nog dieper is dan de rest.
Blijkbaar bestaan er wel Mini-Z bandjes van Kyosho die geschikt zijn als vervanging voor de Revell-bandjes. Ik denk dat ik daar op zoek naar moet gaan.