Ik ben reeds met de bouw van het ‘koetswerk’ begonnen.
Hier is wel wat voorbereidend werk nodig om tot een overtuigend eindresultaat te komen. Zaak is om zoveel mogelijk onderdelen nu reeds te lijmen zodat de naden kunnen weggewerkt worden. Die zijn er immers niet op de echte wagen. Dit is zo met de naden onder de luchthapper, op de zijkanten van de pontons, op de zijkanten van de monocoque en op de scheiding van boven-en onderkant van de monocoque.
Aan de andere kant moeten ook een paar nieuwe naden gekrast worden: die zijn er wel op de echte wagen maar niet op het model. Het gaat hier om de scheidingslijn neus-monocoque en achter de luchthapper
Vooral het wegwerken van de scheidingslijn bovenkant/onderkant van de monocoque zorgt voor extra werk. Als je beide delen vooraf verlijmt, kan je immers de voorophanging niet meer monteren. Ik heb er daarom voor gekozen om de voorophanging in 2 te snijden: linker- en rechterdeel. De monocoque zelf heb ik volledig gevuld met epoxy-putty van Tamiya, en daarna de ophangingpunten opnieuw geboord.
Verder heb ik ook nog de flaps op de pontons een beetje bijgeschuurd want daarvan was de wanddikte nogal groot.
Last edited by HHugo; 19-03-2007 at 22:13.
|