Quote:
Originally Posted by Zaibatsu Racing
maar ik heb besloten om er een "testmodel" van te maken inzake grade-up en vernis. Normaal gezien heb ik het niet voor testmodellen omdat ik modelbouw een te dure aangelegenheid vind om modellen te "verprutsen".
|
Oefening baart kunst en dat geldt zeker ook voor modelbouw. Je mag niet verwachten dat alle modellen perfecte modellen zijn, dat is geen enkel model, zelfs niet van topbouwers. Wel is het zo dat wanneer je je eigen modelbouwhandigheden wil verfijnen, je toch telkens weer een stap zal moeten zetten. Je kan dan een model als testmodel beschouwen, maar ik heb dat eigenlijk nooit gedaan. Als ik iets nieuws probeerde, heb ik dat nooit op een zogenaamd testmodel gedaan, maar altijd op een gewoon model.
Quote:
Aangezien vernissen niet zo makkelijk is als het lijkt was het noodzakelijk om een oefenmodel te voorzien. Lukt het vernissen niet dan bouw ik mijn modellen dan wel verder zonder vernis.
|
Mislukte het, dan kocht ik de kit opnieuw (20 euro in dit geval is niet de kop af), en probeerde het opnieuw totdat het lukte. Volhouden is zeker de boodschap als je verder wil evolueren. Dingen kunnen en zullen misgaan maar dan onmiddellijk opgeven en zeggen "dat doe ik nooit meer" doet me denken "hij wil niet echt".

Als je echt wilt, dan zal het wel lukken.
Quote:
In mijn directe omgeving is er toch geen kat die omkijkt naar mijn "stomme autootjes" of er ook maar iets voor voelt (mijn vrienden maken er een sport van om mijn kasten open te breken en auto's te verplaatsen, met de gebruikelijke schade, en om servicecrews te laten omvallen), ik bouw gewoon koppig voort, voor mezelf.
|
Foute vrienden als je het mij vraagt.
Quote:
Dit geheel terzijde want het ging over vernis  . Een zware opdracht (vind ik toch na al die histories gelezen en gevolgd) maar we zullen er eens invliegen ze.
|
Er invliegen is het laatste wat je nu moet doen. "Step-by-step" en je tijd nemen is een veel betere benadering.
Veel geluk en plezier ermee!!