Quote:
Originally Posted by Sennake
Neen, je bent zeker niet mis, want het resultaat van remolie op een resin model zie je hieronder. Waarmee je resin modellen dan wel kan ontdoen van verf? Ik weet het niet. Wie het wel weet mag het zeggen...
|
In de verfindustrie heb je meerdere middelen soorten afbijtmiddelen.
Je hebt oplosmiddelhoudende afbijtmiddel. Dit smeer je op het artikel, laat je zeer kort even inweken en haal het dan weg. Je ziet eigenlijk de verf direct verschrompelen. De verf zit dan los, en de rest haal je weg met een schappertje. Dit spul is redelijk agressief, dus bescherm ook de tafel én jezelf.
En je hebt biologische afbijtmiddel. Voor mij werkt dat te traag. Maar voor modelbouwers zou het goed genoeg zijn. Zeker als de onderlaag niet aangetast mag worden. Het werkt hetzelfde als met oplosmiddelhoudende afbijtmiddel...maar duurt een stuk langer voordat het werkt.
Voordat je dit in een grote hoeveelheid aanschaft, zou ik dit beiden eerst eens uittesten op een mislukt model. Ik denk dat de plaatselijke schilder je wel aan een beetje kan helpen...
Anders moet je eens een mislukt model meegeven aan me, en test ik het even op mijn werk.