We zijn er aan begonnen. Een tijdje geleden werd in de sectie Slotcars al eens opgeworpen dat dit wel eens een leuk modelletje zou zijn om te bouwen. De slotters vonden echter het schema te ingewikkeld, en daarom werd he project afgevoerd. Tot grote spijt van een vrouwelijke fan van Gunther Raus, die met zachte dwang wist aan te brengen dat ze dit eigenlijk toch wel een leuk wagentje vond. En na een post of 5 was het dan zover: hij wordt gebouwd voor onze immer sympathieke Yvonne.
Hét grote gebrek bleek echter referentiemateriaal te zijn. Met de foto's die ik van Yvonne kreeg was wel wat te doen, maar om de decals exact te maken zoals op de 1:1 was meer nodig dan dat. Dus kreeg ik het telefoonnummer van iemand die de wagen voor Gunther Raus heeft geprepareerd. Het spreekt vanzelf dat Gunther zelf het dan ook te horen krijgt, en je kan het al raden: nummer 2 moet ook worden gebouwd. Enfin, als ik een kit vind tenminste ...
Maar goed, dat komt wel slim. Na een hoop foto's te hebben genomen (Duuzd keer bedankt, Willy !!) denk ik genoeg materiaal te hebben om zowel Flame aan de gang te zetten (smeer uw benen al maar in, makker

), als zelf aan de slag te kunnen met het ombouwen van de straatversie naar de koersauto.
Ik ben begonnen met de buitenkant. De weinige gietlijnen werden van de body geschuurd, en hier en daar werd een minuscuul onregelmatigheidje een weggevlakt. De bumpers werden een beetje bijgewerkt zodat ze mooi op de body aansluiten met dezelfde panelline dikte als de rest van de panellines. Die panellines werden trouwens uitgeschraapt tot ik echt niet meer dieper kon. Op enkele plaatsen zit ik al zo goed als volledig door het plastiek. Dat zal wel genoeg realisme zijn zeker?
Tweede onderdeel dat ik heb aangepakt was de voorbumper. De heren koerspiloten hebben natuurlijk graag dat alles zo veel mogelijk kan worden afgekoeld en voorzien van verse lucht. Daarom werden extra luchthappers geboord, en ook werd een uitsparing (voor ik denk mistlichten of verstralers of zoiets) misbruikt om extra lucht te kunnen aanzuigen. Ik ben dus met andere woorden met mijn tweede onderdeel bezig, en het mes zit er al in. Goe bezig weeral.

Je kan hieronder een foto zien van die bumper voor en na.
Dan de kuip met het interieur. Die moest natuurlijk ook er aan geloven. Op de 1:1 werd natuurlijk alle overbodige "rommel" uit de auto gevezen, en wat er overblijft is een naakt karkas met een dashboard. Daarom moet dit onderdeel ook grondig worden aangepast. Te beginnen met de achterzetel. Die werd uit het onderdeel gesneden. Ik heb de voorzichtige approach aangehouden, en zo weinig mogelijk weggesneden alvorens ik 100% zeker ben dat het ook daadwerkelijk moet worden weggesneden. Daarom zal je iets verderop zien dat het onderdeel na het nodige wikken en wegen, een resem dryfits en vergelijkingen met foto's nog verder wordt kaalgeplukt.
De middentunnel werd ook gecleaned. De prullen die op het achterste deel van de middentunnel staan werden allemaal verwijderd. Op de vloer heb ik met strips de structuur van het karkas proberen te simuleren.