Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik was wat ontgoocheld. Alhoewel goed gemaakt en zoals reeds aangehaald met enkele interessante getuigen erbij, vond ik dat het enkel over de zware crashes ging die Ickx overleefd heeft. Nu goed, in 45 minuten krijg je niet veel verteld, zeker niet als je crashes gaat beginnen analyseren, maar ik snap het doel van dit soort reportages niet naar het brede publiek.
De verhaallijn bijvoorbeeld, die door Ickx en zijn mekanieker worden verteld in parallel duurde gewoon veel te lang om uiteindelijk te zeggen dat Ickx 3 keer een aanpassing vroeg, ze niet kreeg, crashte en het leven van de mecano nooit meer hetzelfde was nadien.
Mooie reportage, absoluut, maar er had veel meer ingekunnen ter ere van de loopbaan van Ickx. Als het dan toch over Belgische sporthelden mag gaan.
|
Ik denk wel dat het de bedoeling is van Belga Sport om een beetje de markante kantjes van iemand uit te lichten.
Bij de reportage over Van Damme ging het ook over vermeend dopinggebruik terwijl Van Damme ook veel andere mooie dingen gedaan heeft.