View Single Post
Old 01-04-2007, 16:55
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Eindelijk dan nog eens een post die wél iets met de topic heeft te maken ...

Ik heb me deze namiddag wat onledig gehouden met de verdere detaillering van de vloer. Zoals je weet heeft een autochassis geen vlakke bodem, noch vlakke vloerdelen tussen de draagbalken. Waarom die platen niet vlak gemaakt, zijn weet ik niet, maar ik vermoed dat het iets met de stevigheid / stijfheid van het chassis zal te maken hebben. Enfin, de oneffenheden zijn er, dus moeten ze ook op het model komen.
Ik heb dus nog eens alusheet versneden totdat die mooi past in de open delen tussen de steunbalken op de vloerplaat. Door ofwel een plaatje uit te frezen, of net extra alu aan te brengen op de vloer krijg je het effect van verhogingen of dieper gelegen uitsparingen in de vloer.

Verder heb ik ook de grote centrale balk aangepakt en die 2 poorten naar de onderkant van de wagen aangebracht. Ook hier weer alusheet die op de dremel rond werden geschuurd in 2 verschillende diameters. Dan werden die op elkaar gekleefd en op de juiste plaats geplooid. Het gaatje in het midden was voor het bevestigen op de dremel en diende achteraf ook voor het centreren van beide ringen. Dat wordt nog opgevuld met plamuur.

Stilaan mag ik nu mijn aandacht gaan verleggen naar de achterkant van het chassis.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC02247.JPG
Views:	272
Size:	142.9 KB
ID:	5529   Click image for larger version

Name:	DSC02254.JPG
Views:	294
Size:	121.6 KB
ID:	5530   Click image for larger version

Name:	DSC02264.JPG
Views:	292