View Single Post
Old 06-04-2007, 15:25
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Net zoals met alles in het leven is het met alcohol "Overdaad schaadt!". Ik heb dus gekozen voor "Ja, maar met mate.". Ik heb er geen problemen mee als mensen tijdens een gezellig avondje uit op de karting tussendoor eens een pintje drinken, maar men moet natuurlijk ook niet iemand die straalbezopen is nog achter het stuur laten plaatsnemen. Dat lijkt me vrij duidelijk!

Uiteindelijk is een indoorkarting speciaal ontworpen (Ten minste, zo zou het toch moeten!) om in geval van een botsing de schok zoveel mogelijk op te vangen. De vergelijking tussen fietsen (of zelfs autorijden voor mijn part!) op de openbare weg en karten in een speciaal daarvoor ontworpen infrastructuur die in het artikel in de 1ste post van deze thread gemaakt wordt lijkt met dan ook behoorlijk "van de p*t gerukt" zoals men wel eens durft zeggen.

Dit is weer eens een voorbeeld van hoe men door middel van allerlei regeltjes probeert alles maar veiliger en veiliger te maken! Begrijp me niet verkeerd, veiligheid voor alles, maar tegenwoordig lijkt het meer en meer alsof ongevallen niet meer zouden mogen. Een goed voorbeeld hiervan in de recente Belgische actualiteit is de (gelukkig goed afgelopen) rechtzaak van dat jonge koppeltje die hun kindje verloren waren in een ongeval. Kan je al vervolgd worden omdat je een kinderstoeltje verkeerd zou gemonteerd hebben!

Maar goed, excuses, dat laatste was alweer een beetje . Sorry!