Dit is de eerste keer dat ik op een behoorlijk ongecoördineerde manier een model aan het bouwen ben...

Waarmee ik wil zeggen dat ik overal tegelijk een beetje aan zit te prutsen en dat de updates dus niet 100% samenhangend zijn. Swat, meer naar het einde toe, valt het wel allemaal samen. Allez, dat hopen we toch.
De 4 veerpoten met bijhorende remschijf zitten allemaal in een verschillende afwerkingsfase. Eentje is zo goed al klaar en die ziet er nu zo uit. Brembo decal moet er nog op en de remleiding moet ik nog opnieuw doen, want op de foto merk ik dat die toch wat te groot is.
De zetels
Dit is een verhaal apart. Ik ben immers al langer op zoek naar een geschikt middel om de velours structuur van de zetels na te bootsen. Tot gisteren

had ikzelf nog niks fatsoenlijks gevonden dat enigszins in de buurt kwam, noch had ik anderen gezien die iets, naar mijn mening dan toch, gefabriceerd hadden dat er geloofwaardig uitzag.
Enkele weken geleden was ik bij Verschooten in A'pen en daar hebben ze ook een "hobby" afdeling. Niet de modelbouw, maar wel het gedeelte waar meestal de vrouwen komen schoppen voor parels, keramiek, zijde enz. Het loont altijd de moeite om ook daar als modelbouwer eens in de schappen te gaan neuzen, want soms kom je er bruibare dingen tegen. Zo stond er in een verloren hoekje een rekje met daarin potjes "pigment poeder". Superfijn poeder dat je dient aan te brengen op natte verf om er diepte en structuur in te brengen. Blijkbaar iets wat schilders gebruiken, maar mij leek het de geknipte oplossing. In ieder geval het proberen waard. Merk Ranger, meer info op
Rangerink.com.
Dus, deze avond zijn we ermee aan de slag gegaan en dit is het resultaat.
Stap 1:
Eerst de stoel natuurlijk voorbereiden. Gietnaden wegschuren (dit is bij deze behandeling extreem belangrijk) en de gordelgaten aan de zijkant openmaken.
Stap 2: Deze keer heb ik een slipje voorzien in het midden langswaar de middenste gordel door naar omhoog zal komen, ipv deze gewoon in vorm te snijden.
Stap 3:
De zetels hebben tegenwoordig een soort van paddings ter hoogte van de schouders zitten. Deze heb ik er met 3 lagen Tamiya tape opgezet voor wat extra dikte.
Stap 4:
De achterkant dient afgeplakt te worden. Waar de kevlar decals komen mag er uiteraard geen structuur zitten. Dit hoeft niet 100% nauwkeurig te zijn.
De zetel is nu klaar om gespoten te worden.