Stap5:
Ik heb de zetel gespoten met Revell enamel semi gloss black. Eerst een nevel laagje, onmiddellijk gevolgd door een dikkere natte laag. Hierop dient immers het poeder aangebracht te worden en de natte verf dient als hechting. Poeder gewoon rijkelijk gestrooid. Wel ervoor gezorgd dat er een papier onder lag om het teveel aan poeder weer te recuperen. Gespoten met poeder erop ziet het er zo uit. Niet dat je veel ziet op de foto, maar de structuur zit er wel in. De poeder kan je zelfs lichtjes aandrukken en indien onder een warme lamp gedroogd kan je er een half uurtje later verder mee aan de slag.
Stap6:
Dan heb ik de tape verwijderd en de details van de paddings in Tamiya enamel neutral grey geverfd met een fijn penseeltje. Om alles wat te accentueren heb ik dan nog gedrybrusht. Hiervoor heb ik pastels, en dus geen verf, gebruikt.
Gezien het een eerste toepassing is hiervan, ben ik toch erg tevreden met het resultaat. Nu moet nog de kevlar decal aangebracht worden, de gordels enz. Benieuwd of het poeder ook bestand is tegen veelvudige hantering. Ik vermoed van niet, dus voorzichtigheid zal geboden zijn. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.