Kleine update, grote uitleg...
Nadat de 4 ophangingspunten klaar waren, begon het droogpassen van de kas op het chassis om te controleren of de wielen niet uit de kas komen. Dit bleek toch nog het geval, dus extra schuur en paswerk diende te gebeuren. Dat heeft een tijdje in beslag genomen, maar nu staat ie netjes op z'n poten.
Aangezien de interieurplaat in grondlaag staat en dra in het zilver gespoten zal worden, was het ook de hoogste tijd om de luchthapper op het dak open te maken aan de achterkant. Met een fijn vijltje en wat schuurpapier is dat netjes gelukt denk ik. 2 foto's om een zicht langs voor en langs achter te laten zien.
Bij het droogpassen merkte ik tevens op dat de 5-spaaks reservewiel in het center te dik is om de kas op te laten rusten (zie foto om te zien hoe het uiteindelijk gemonteerd moet worden).
Bij de velgen die in de kit zitten, heeft het reservewiel een specifieke uitsparnig waar de bevestiging van de kas in past. Nu had ik verschillende mogelijkheden:
1. gebruik het originele reservewiel van de kit. Het zit immers toch zo goed als weggestoken in de koffer dat je er nauwelijks wat van ziet;
2. pas het middenstuk van de 5-spaker zodanig aan dat het overeenkomt met het originele
3. verwijder het middenstuk van de 5-spaker en vervang het door het middenstuk van het reservewiel uit de kit.
Ik ben dan maar voor optie 3 gegaan. Dit leek me het meest eenvoudige en effectieve. Het reservewiel ziet er nu zo uit. Uiteraard moet het nog verder afgewerkt worden, maar voor het droogpassen was dit voldoende. Overigens moeten alle velgen nog in de lak gezet worden en verder gedetailleerd.
Het belangrijkste voor dit weekend was dat ie mooi op zijn poten zou staan. Dat is het geval, dus nu kunnen we de volledige onderkant definitief afwerken. Daarna nog het interieur en de kas vernissen en afwerken. Nog een weekje of 3 werk. 't zou leuk zijn moest ie klaar geraken tegen de wedstrijd in Leopoldsburg.