Lasnaden ... enkele meters
Bij deze Nissan is de bodemplaat gelukkig nog in plastic, dus er kan nog wat gesmosd worden met een soldeerbout.
Ik heb enkele delen verwijderd uit het originele interieur. De passagierszijde werd ontdaan van de boxen voor het gewicht, de houders voor de luchtkrikken, (deze zullen in aluminium gemaakt worden). De bestuurderszijde was een ander paar mouwen. De originele zetelsteunen lijken wel een nachtmerrie als je een deur wil openwerken. Die massieve blokken moesten eraan geloven, maar, vermits ze hol zijn, kan je ze niet gewoon wegfrezen. Dus ... de hele handel eruit en een volledig nieuw raamwerk gemaakt.
De laatste mod waren ... lasnaden. Op de echte auto is de bodem vasgelast aan het buizenchassis. Ideale moment om dus lasnaden te maken. Ik heb me ongeveer 2 uur geamuseerd (en tof werkje als je van plastic smelten houdt) en moet zeggen dat het eigenlijk goed meevalt. Het lijkt erg 'zwaar' op de foto's, maar in werkelijkheid is het minder diep. Ook niet vergeten dat hierover nog een primer komt en het interieur, in zilver, zal het geheel ook weer wat lichter maken.
|