Dit is eigenlijk een carrosserie van een tweede bouwdoos die ik in Duitsland gekocht heb. Waarom? De eerste body is gesneuveld in een familiedrama (onze dochter is er per ongeluk over gereden met haar fietsje). Al bij al een goeie zaak misschien omdat ik nu een aantal dingen vanuit een andere hoek aangepakt heb.
De deur is dus eruit gehaald door te krassen en alles werd dan terug op de bodem gezet. Zeer belangrijk is dat alles gekleefd wordt met tape om te verhinderen dat alles wat je nu opbouwd in de juiste positie blijft en ervoor zorgt dat bij de eindmontage niets scheef gaat zitten.
Na het uitkrassen van de deur is het binnenpaneel onder handen genomen. Het deurpaneel werd eruit gekrast en de resterende delen werden door middel van stryrene buisjes gemonteerd. Waarom buisjes? Deze zijn veel steviger dan gewone platte plaat en eens alles opnieuw met plamuur opgebouwd is wordt het teveel aan materiaal weggefreesd.
Het probleem met dit interieur is dat de zijkant veel te hoog is aan de binnenzijde én ... dat je normaal niet naadloos de carrosserie op de bodem kan monteren. Doordat de opstaande zijkant van het interieur zo hoog is kan je hem gewoon niet wegwerken. Eén oplossing dus ... wegsnijden. Hierdoor kan je alles van nul terug opbouwen en ervoor zorgen dat de body mooi aansluit op de bodem en zo de overgaan van carbon fibre dorpel paneel naar metalen carrosserie deel opbouwen zoals bij de echte wagen.
De laatste foto laat dus de huidige toestand zien. De onderzijde van de deuropening is in styrene opgebouwd en het plamuurwerk kan nu beginnen. Volgende update wordt dus stoffig!
|