View Single Post
Old 29-04-2007, 22:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Kleine update. Dit gaat immers over zo een van die karweitjes waar je lang tijd kan aan besteden/mee verliezen zonder dat je echt wezenlijke vooruitgang ziet aan het model. Zeker bij de modellen met een ijzeren bodemplaat.

De bodemplaat dus. Aangezien ik geen enkele referentiefoto heb van de onderkant en daar de bodemplaat bovendien sowieso gereduceerd is tot het absolute minimum, heb ik de aanwijzingen op het plan dan maar eens per uitzondering gevolgd. Kwestie dat er wat kleur in zit.

Tamiya geeft een kleurenmengeling aan van "X6:2 + XF-57:1", oftewel 2 delen orangje mengen met 1 deel lederkleur. Klinkt als carbon kevlar en dat is dan ook wat ik gebruikt heb. Van Scale Motorsport, ref: SKU1224. Makkelijk zijn ze niet deze decals. Flinterdun. Nog maar naar kijken en gebarsten/gebroken. Soit, ik heb eerst van alle vlakken templates gemaakt, decals gesneden en aangebracht. Voor de gewone carbon heb ik ook decals van Scale Motorsport gebruikt, maar dan wel van het High-tech assortiment. 100x beter dan de gewone. Veel sterker, 1x sol aanbrengen, goed laten inwerken, drogen en perfect.

Op de foto vinden jullie de volgorde in dewelke ik de verschillende decals aangebracht heb. Zo heb je ook een idee hoe ik een en ander opgedeeld heb. Om maar te zeggen dat ik hier het grootste gedeelte van mijn zondagnamiddag aan gespendeerd heb. En dan te bedenken dat de auto op een plaat zal geschroefd worden en deze kant wellicht nooit meer het daglicht naar behoren zal zien...

Het interieur dan. Hier dienen eerst een aantal dingen aangepast te worden. In de 307 van Thiry waren een aantal items/boxes niet aanwezig die in de fabrieksmachines wel zaten. Ook de brandblusser aan de co-piloot kant was er niet, dus ook die steun dient verwijderd te worden.

Voor het opvullen van de gaten heb ik eerst putty gebruikt... verkeerd gedacht. Waarom gebruiken we eigenlijk putty? Dat heeft me nu nog nooit deftig geholpen. Na het spuiten van de grondverf, steeds weer een putje erin. Uiteindelijk die putty eruit gehaald en de gaatjes opgevuld met 2-componenten epoxylijm. Werkt perfect. Langs onder aangebracht, waardoor de lijm zich aan de binnenkant van het interieur zich mooi egaal legde met het oppervlak. Enkel lichtjes opschuren en klaar. Daarna in Silver Leaf gespoten. Staat nu uit te harden om later deze week een vernislaagje ter bescherming te krijgen. Dan kunnen we pas echt aan het interieur beginnen.

Oh ja, de banden zijn ook gevorderd. Nog enkele decals en ze zijn klaar. Foto's volgen als ze alle 4 af zijn.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	307wrc_thiry_95.jpg
Views:	1147
Size:	182.7 KB
ID:	5882   Click image for larger version

Name:	307wrc_thiry_96.jpg
Views:	1245
Size:	168.7 KB
ID:	5883  

Last edited by Guido; 29-04-2007 at 22:51.
Reply With Quote