Tja, ik wil hier nie den alleswetende slimmerik uithangen zene in dit Informatica-forum, maar hetgeen je nu zelf zegt voorspelde ik 3 maand terug al.
Effie een Quote uit
een thread waarin je de vraag van het mobo stelde:
Quote:
Originally posted by Airco
Dan ivm met je chipset. Ik wil geen fabrikant in het algemeen afbreken, maar SiS heeft een jarenlange ervaring van weliswaar goedkope, maar wel baggere chipset's te maken. Over het algemeen steek ik zo geen negatief verhaal af over SiS omdat het voor veel mensen een onderdeeltje van je PC is waar nog dat kleine beetje extra op kan bespaard worden. Voor de P4 zie ik dit lichtjes anders. Als je dan toch superveel geld wilt uitgeven voor zo een high-end P4, doe het dan over de hele lijn zo.
Volgens mij sta je goed te balen als je net een proc van 30.000 hebt gekocht om dan vast te stellen dat je PC regelmatig crasht door een baggere Chipset. Over hun laatste telg de SiS645 hoorde ik nog niet zoveel slecht (1e mobo's verschijnen nu nog maar pas), maar SiS is er de voorbije 4 jaar niet in geslaagd om de beste chipset's te bouwen, wat zouden ze het nu ineens wel kunnen.
Alternatief Intel 845D van chipset:
en dan Asus Mobo:
Asus P4B266 Intel 845D (3DDR/5PCI/4USB/ATA100) voor ongeveer 255 euro
|
you've been warned om het zo te zeggen ...
airco