Herdenkingen voor autosportcoureurs? Allemaal zeer treurig dat die mannen hun leven hebben gelaten op het circuit maar ik ben er niet echt rouwig om. Die beste kerels wisten wat de risico's waren en dood was er daar eentje van. Simple as that. Trouwens, dat is nog steeds van toepassing voor iedereen die een helmpje opzet en gaat rijden op een circuit.
Alleen de kleppers zoals Senna en Villeneuve worden herdacht, denkt iemand ooit nog aan Ratzenberger? Dat was de eerste persoon die ik zag sterven op TV. Weet nog precies op welke bank ik zat in de ouderlijke huiskamer toen dat gebeurde. Idem dito met Keith o'Dor......
Nee, herdenkingen van coureurs zijn aan mij niet besteed. Dat zijn voor mij mannen die het ultieme offer hebben gebracht voor hun hobby / goed betaalde beroep. Noem het "luxe doden" van onze decadente westerse maatschappij.
In de maand mei hebben we doden te herdenken die onze hedendaagse luxe levenstijl mogelijk hebben gemaakt. Gasten van 19 of 20 jaar die hun leven hebben gegeven om ons in staat te stellen dat we elk weekend naar het circuit mogen gaan. Bezoek eens een lokaal war cemetry van WOII (of WO I) en kijk naar de jaartallen. Dan besef je pas hoeveel geluk je in je leven hebt gehad door nu te mogen leven.
Ach mijn mening zal niet in goede aarde vallen bij de goegemeente. Daarom is dit ook een forum waar iedereen zijn mening kan en mag ventileren zolang bepaalde grenzen niet worden overschreden