View Single Post
Old 13-05-2007, 15:24
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Nog eens een update voor onze "Donna"-Mini: de verbindingen tussen de zijkanten van het chassis en de centrale balk werden met polyester fijnplamuur gemaakt en opgeschuurd. Dat is een zacht materiaal, zeer snel droog (+- 5 minuten) en heel fijn van korrel. Alleen stinkt het zo afgrijselijk ...

Daarnaast heb ik dan ook de rechterzijkant gescratched. Die bestaat uit de binnenkant van de wieluitsparing en de vulteut van de benzinetank. Met wat aluminium strip is getracht om ook hier de juiste structuur van het karkas weer te geven.

Dan heb ik mijn pijlen gericht op de zijkant zelf. Het uitdenken van de juiste manier van werken heeft het meest tijd gevergd, maar dit is waar ik mee naar buiten kom: de deur van de echte wagen werd ontdaan van alle bekledingspanelen en die heeft een gewone rechte pvc-plaat in de plaats gekregen om het slot- en raammechanisme te verbergen. Het was dus genoeg om een gewone alu-plaat te snijden in de juiste vorm. Daarnaast komt dan de vertikale balk en de overgang naar de achterste wieluitsparing. Als je alles op een stukje styrene kleeft ziet het er uit als op de laatste 2 foto's.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC02464.JPG
Views:	205
Size:	55.6 KB
ID:	6035   Click image for larger version

Name:	DSC02466.JPG
Views:	202
Size:	60.5 KB
ID:	6036   Click image for larger version

Name:	DSC02467.JPG
Views:	204