View Single Post
Old 20-05-2007, 12:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Onyx ORE1 - Johansson 1989 - Tameo Kits - 1/43

Eind jaren '80 bedacht ene Jean-Pierre Van Rossem een economische constructie dat investeerders garandeerde winst te maken, op voorwaarde dat ze zwaar investeerden in zijn systeem. Hoe dat allemaal in zijn werk ging en vooral hoe het met een zware kater afliep voor de meeste investeerders en Van Rossem zelf, doet hier verder niets ter zake.

Maar Jean-Pierre was ook een autoliefhebber en zat zeker niet verlegen om een reclamestunt. En zo besloot hij zich in de formule 1 wereld te wagen met een nieuw team, het zogenaamde Moneytron team.

Rijders van dienst waren in 1989 Bertrand Gachot en Stefan Johansson. Het model dat ik hier ga bouwen moet klaar zijn binnen een kleine 2 weken, omdat een vriend van mij het wil meenemen naar de testdagen van Le Mans waar hij Johansson zal ontmoeten en hem zal vragen het model te signeren (althans, het doosje).

En dus zal het allemaal wat rapper moeten gaan dan gewoonlijk.

Eerst wordt de body gladgeschuurd en worden de voorspoiler en spiegels, die in hetzelfde blauw gespoten moeten worden als de wagen zelf, reeds bevestigd. Ook alle gaatjes voor de ophangingsarmen worden uitgeboord.

Zelfde verhaal voor de achterspoiler, die volledig gemonteerd wordt omdat hij ook geheel in het blauw gespoten moet worden.

Het chassis wordt ontdaan van alle bramen en oneffenheden. Dit zal matzwart gespoten worden.

Even dryfitten om te zien of alles nog mooi past. Dat ziet er goed uit.

En tenslotte een foto van het te bouwen model naast zijn broertje dat ik ik 1990 bouwde met Gachot als rijder. Het blauw dat ik nu ga gebruiken zal een tikkeltje donkerder zijn omdat dat volgens mij dichter bij de ware kleur ligt.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1989_onyx_ore1_01.jpg
Views:	1133
Size:	567.0 KB
ID:	6189   Click image for larger version

Name:	1989_onyx_ore1_02.jpg
Views:	1066
Size:	543.2 KB
ID:	6190   Click image for larger version

Name:	1989_onyx_ore1_03.jpg
Views:	1151