Het is een tijdje stil geweest maar dat betekent niet dat er niets gedaan wordt. Ik vond het alleen niet zo interessant om te posten hoe de deurstijlen weer opgebouwd werden ... dat is immers uitgebreid te lezen geweest in de thread van de Scooby.
De deuropening is dus bijna klaar ... enkel nog de scharnieren (het werk dat ik het dufste vind van alles) en dan is de deuropening klaar.
Maar, terwijl de plamuur aan het drogen was ben ik op zoek gegaan naar iets wat me al een tijdje bezig houd. De gordels maak ik als sinds een geruime tijd van zeer dunne lood tape omdat dat zeer realistisch te leggen en te plooien valt, maar, zoals Huudo al aangaf in diezelfde thread van de Scooby ziet het er goed uit maar ... 't is toch niet dat omdat de structuur ontbreekt. Dus ... mezelf kennende zou en moest ik een oplossing vinden, want in alle aftermarket toestanden is niets dat me aanstaat.
De gordelsets van Eduard zijn perfect op gebied van buckles, maar de PE gordels zelf zijn om mee te lachen. Die stofsets van Studio 27 zijn het beste dat er is, maar ... omdat het echt stof is vind ik het moeilijk om ze mooi te leggen. Temeer ... voor deze auto is het plooien en in vorm blijven een extra must want de gordels moeten 'zwevend' hangen. De buckles hangen immers via elastieken aan de rolkooi vast en dat betekent dat de gordels omhoog getrokken hangen t.o.v. de zetel.
Ik ben dus maar op zoek gegaan naar een alternatief en heb het uiteindelijk ook gevonden. Ik ben bijna 100% tevreden van het resultaat. De structuur is goed, alleen zijn de porien nog wat te diep, maar daar wordt aan gewerkt!
Na het airbrushen van de gordels heb ik dus de buckles gemonteerd en daarna de wheathering set van Tamiya ter hand genomen om wat meer leven in de brouwerij te brengen. Ik moet ze nog opnieuw down-tonen, maar dan zijn ze voorlopig goed.
Volgende stap voor de gordels zijn de comfort pads en dan kan de zetel afgewerkt worden ... we'll do that 'the Huudo way'!
|