Quote:
Originally Posted by Rohrl-fan
Deze alternatieve merken hebben bij vele hobbygebruikers wel een minder goede naam en ook ik moet toegeven dat ze van kwaliteit lichtjes achterblijven op originele lenzen. Maar meestal staat het verschil in kwaliteit niet in verhouding tot het verschil in prijs. Dan hangt het er van af wat je wil spenderen.
|
Prijs? Geef me eens een definitie van prijs en duur?
Bon, ik heb een standaard 70(75?)-300mm van Canon op mijn 20D (ik weet het, hier doe ik mijn 20D onrecht aan, maar goed, is nu even niet prioriteit). Deze lens had ik ook al op mijn 300 analoog. Dus, ze gaat al enkele jaren mee, zonder enig technisch probleem. Een vriend kocht zich een nieuwe 300D indertijd, soepeerde zijn budget op aan de camera en om toch nog een zoom te kunnen aanschaffen ging die shoppen voor een Tamron. Buiten het feit dat die erg zwaar was, niet lichtsterker enz. ging ze na 2 jaar kapot. Motoren verbrand...? Kwaliteit? Van het zevende knoopsgat en een echte loterij.
Op mijn Canon komt er nooit wat anders dan Canon. Punt uit. Ook al wil dat zeggen dat ik nog enkele jaren met mijn standaard lens moet verder 'werken' omdat het budget nog niet bij elkaar gespaard is (2500 euro is niet niks om wat fotookes te maken). Het zij dan maar zo. De resultaten mogen ondanks dat, zeker gezien worden. Maar kweddelen met betrouwbaarheid kan ik missen als de pest.
Quote:
Originally Posted by Rohrl-fan
Er zijn ook regelmatig 2dehandsbeurzen voor fotomateriaal. Daar kan je dikwijls ook goede zaken doen! Een aanrader zijn de beurzen in het Antwerpse, maar daar heb ik momenteel geen kalender van bij de hand.
|
Awel, als je tijd hebt, zou je die data dan eens in een aparte thread willen posten? Daar wil ik zeker naartoe, maar weet nooit wat, wie en waar?