View Single Post
Old 21-04-2002, 21:43
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Het was ne mega koers! Ik heb de volle 2 uur op de muur gestaan (ben nu pottedoof), om 12 uur heb ik eens weest zien naar het frietkot maar eigenlijk niemand bekends tegengekomen...

Nu het raceverhaal...
De trainingen; de magische barriere van 1.40 werd net niet verbroken maar het was duidelijk dat met de aanpassingen gebeurt door PSI deze dremepel niet meer onoverkomelijk bleek. Rondetijden van 1.40.1, 1.40.2,... Ondertussen was de auto van Harry Van Barneveld net klaargeraakt nadat de vrijdag de motor opgeblazen was... Door de licentieperikelen van Werner Moons nam Jurgen Lippens het stuur ter hand, hij kon zich net kwalificeren met 1.55 maar drama bij het binnenkomen liep de reservemotor ook vast... Jammer maar het team had maar twee motors.

De Race
In tegenstelling tot anders werd nu geopteerd om met een kleinere brandstofvoorraad te vertrekken om het snelheidsverschil bij de start weg te werken. Na een schitterende start van Hans tijdens het eerste halfuur met schitterende tijden rond 1.41 was er een probleem met de benzinepomp en moest hij binnenkomen. Een pitstop van net geen 2 minuten en Frank was weg om de opgelopen achterstand in te halen; In het begin leek dit aardig te lukken totdat de voorste banden begonnen teveel te slijten wat een verschrikkelijk onderstuur genuanceerde wagen opleverde, resultaat de tijden schoten de hoogte in na het 1ste wedstrijduur 1.47, zelfs tot 1.50...

Het resultaat van dit alles kun je hierboven lezen, 1 iets jammer dat de race niet 2 ronden langer duurde omdat in de allerlaatste ronde de Porsche van Lambrecht Schrauwen zonder benzine dreigde te vallen en binnenkwam...

Met vriendelijke groeten
WRR
Bart.Vandecavey

Gelieve te noteren dat ik geen journalist noch taalpurist ben...