Dit weekend heb ik nog een beetje kunnen verder doen aan de Skyline. De koffer ruimte is klaar voor wat het ruwe werk betreft. De dubbele bodem is al geïnstalleerd. Bij de echte auto zijn het 2 chassisbalken die naar achteren lopen en hierop staat schutplaten gelast. Dit werd opgebouw en op de gekende manier werden de lasnaden met de soldeerbout gesimuleerd. Foto's volgen.
De motorkap werd ook al aangevallen. De luchthapper dient om extra ventilatie voor de piloten te voorzien. De bijhorende 'duct' werd dus uit styrene sheet en plamuur opgebouw en moet nog afgewerkt worden.
Vooraan in de motor ruimte zijn de voorbereidingen voor het chassis ook al begonnen. Ik heb de hoofd chassisbalken in styrene gemaakt en reeds op het bestaande chassis gekleefd. Normaal was ik van plam om dit in messing te doen, maar omdat ik op dit moment nog steeds in de woonkamer bouw is slijpen en zagen uit den boze de dag nadat vrouwlief gepoetst heeft (en gelijk heeft ze!).
Er werd om te beginnen een kader gebouwd waarin de V6 ophangt. Ook de voorste motorsteun is nagebouwd. Aan de zijkanten zijn nog 2 bijkomende steunen, maar die moeten nog gebouwd worden.
Dan de 2 hoofdbalken ... deze zitten net boven de onderste ophangingsdriehoeken. De originele driehoeken zullen in een later stadium verwijderd worden en dan op deze balken bevestigd worden. Ik ga deze werkwijze hanteren omdat ik, met het openen van het kofferdeksel de beslissing genomen heb om geen velrichting in deze auto in te bouwen. De LEDS die achteraan gemonteerd zouden worden zouden immers veel te groot zijn. Daarom heb ik besloten om, als extra show element, de auto op zijn luchtkrikken omhoog te zetten en één of meerdere wielen te verwijderen. Vooraan zijn de schijfremmen het grootst dus dat zal waarschijnlijk de 'place to be' worden. Maar, dat betekend dus ook dat de ophanging op die plaats nagebouwd moet worden.
Dus ... alles moet perfect in lijn zijn ... de auto staat dus al 'op de marmer'!