Persoonlijk vond ik de races van het DSC op Zolder een deceptie. Door de grote verwachte toeloop m.b.t. dit seizoen heeft men ervoor gekozen om het veld te splitsen. Gevolg daarvan is dat men meer tracktime nodig heeft. Dat ga je dus niet vlug vinden op de reeds bestaande grote meetings.
Was dat splitsen wel nodig? Als we naar de eerste twee races kijken dan komen we aan de 60 deelnemers. Dat had dus makkelijk bij elkaar gekund gezien de licenties van de circuits.
Nu heb je races met 30 wagens, dat is toch wat minder imposant dan zo'n vol veld van 60 wagens. Als liefhebber heb ik liever een startveld van 60 wagens. Het kan best zo zijn dat coureurs en organisator daar anders over denken m.b.t. veiligheid, onderlinge snelheidsverschillen enz. Nogmaals als liefhebber zie ik het graag anders
Helaas heb ik moeten constateren dat de discipline onder de coureurs en de teamleden ver te zoeken is. Zonder helm en aangesnoerde gordels als coureur naar je startplek op de grid rijden? ONTOELAATBAAR !
Gedrag door teamleden en bijbehorend volk in de pits? Wat een zooitje ongeregeld. Op dat punt mag het DSC heel wat strenger worden. Controle rondom de pits was sowieso slecht geregeld. De controledienst van Circuit Zolder was niet ingehuurd. Wiens fout het was, PRC of DSC doet er niet toe. Je merkte wel degelijk het ontbreken van zo'n dienst
Ook die flater m.b.t ontbreken van SC op zaterdag tijdens die crash op het rechte stuk mag men de koersdirekteur aanrekenen. Als ik goed geinformeerd ben dan heeft het DSC sinds dit jaar zijn eigen koersdirekteur. 20 minuten een gestrande wagen op het rechte stuk (ja zelfs op de ideale lijn!) laten staan kan simpelweg niet. Daar is niet eens een discussie over mogelijk. Circuit Zolder heeft een van de gevaarlijskte rechte stukken. Het is eigenlijk een stratencircuit op dat vlak. De betonnen muur sluit aan beide kanten rechtstreeks aan de witte lijn. Bij de meeste circuits heb je aan de andere kant nog iets van een groenstrook waar je speelruimte hebt met gestrande wagens. Daarnaast ontneemt de bult bij het uitkomen van de Ickx-chicane ook nog het het zicht. Voor een bepaald gedeelte is het dus blind rijden.
Het DSC is in de laatste jaren zeer hard gegroeid, het zou jammer zijn als men een slachtoffer gaat worden van zijn eigen succes.