View Single Post
Old 11-06-2007, 11:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

ll

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Ik neem vanavond zeker foto's om het fenomeen te tonen. Het lijkt er meer op dat de randjes zijn samengekrompen... in't midden van een decal komt het nooit voor, bijvoorbeeld op het dak of op de grote decal in't midden van de neus.

Waar het dan wel weer voorkomt aan de randjes van de neusdecal! Moesten het luchtbelletjes zijn, dan zou het midden ook omhoog komen hé? Niet?

G.
Niet noodzakelijk. De decal zal maar opwerpen als de vernis er onderin kan. Als je in het midden een minuscuul klein bubbeltje heb, kan het best zijn dat de vernis er gewoon gaat over zitten zonder probleem. Zeker als de decal dik genoeg is - wat bij Tamiya decals toch wel het geval is.

Ik was ervan uitgegaan dat alles goed gesold was. Niet dus. Net als Guy doe ik zelfs sol op de kleineste decalletjes - zelfs merknaampjes als bijv. BBS op een bumper krijgen minstens 2x sol over zich heen.

Bij alle modellen die ik tot nu toe gebouwd heb, is het nog nooit misgegaan met SOL. En als het misging, was het omdat ik de regels niet 100% volgde. Sterker nog, tijdens de allereerste meeting in 2004 werd in het praktijkgedeelte het gebruik van SOL behandeld. Jimbo had enkele oude Burago's op 1/24ste meegebracht. Lak helemaal dof en decals overal met opstaande randjes omdat ze 20 jaar eerder enkele met water waren aangebracht. De tand des tijds weet je wel. Welnu, we hebben toen die Alpine A110 met kapotte decals, gerestaureerd en afgeholpen van die gescheurde en opengesprongen decals, met SOL. Ging haast perfect.

Last edited by Guido; 11-06-2007 at 11:40.
Reply With Quote