Na het bouwen van 2 klantenmodellen is mijn gemiddelde bouwtempo wel de hoogte in gegaan, maar wat de vooruitgang van mijn eigen modellenstapel betreft ben ik natuurlijk geen stap verder gekomen. Dus ga ik ook voor mezelf enkele 1/43 modellen bouwen die in de collectie nog ontbreken, zodat er weer wat gaten opgevuld worden.
Aangezien we in de week vóór Le Mans zitten slaat de 24 uren-koorts ook bij mij weer toe en ben ik helemaal in de mood om Le Mans winnaars te bouwen.
Toen de groep C wagens in 1994 verboden werden in Le Mans, waren de GT's aan de beurt om voor de algemene overwinning te gaan. Porsche vond via een omweg nog een achterpoort om in 1994 met de Dauer-Porsche de algemene overwinning te behalen,
maar in 1995 won de eerste echte GT de 24 uur, nl. de McLaren GTR.
Dus besloot Porsche om vanaf 1996 ook een gooi te doen naar de algemene overwinning met een echte GT, en dat werd de 911 GT1. Ironisch genoeg was het de Joest-Porsche prototype die in 1996 en 1997 met de overwinning ging lopen,
maar in 1998 was het eindelijk prijs: Aiello/McNish/Ortelli wonnen de 24 uur met de evolutie-versie van de Porsche 911 GT1, één van de mooiste GT's die er ooit geweest zijn.
Deze wil ik dus bouwen deze week (onder andere).