View Single Post
Old 13-06-2007, 17:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Eerst heb ik de resin body ontdaan van alle bramen en heb ik ook de naden dieper uitgekrast. Omdat de Porsche voornamelijk wit van kleur is denk ik dat het inkleuren van de naden altijd onnatuurlijk gaat overkomen, en zeker met een 1/43 model. Het dieper maken van de naden lost dit probleem op: de schaduw wordt niet nagebootst door een geverfde naad, maar door de echte schaduw van de naad zelf. De kleur kan dus ook niet anders dan correct zijn. Puristen kunnen misschien opmerken dat de naad op schaal eigenlijk te breed is en dat klopt ook wel, maar een naad op schaal in ware grootte weergeven in 1/43 zou betekenen dat je de naad gewoon niet ziet. Zoals vaak moet ik ook hier dus een compromis sluiten tussen schaalfactor en realisme.

Vervolgens heb ik de body ontvet en in witte primer gezet, wat me wel logisch lijkt gezien de witte body-kleur.

Terwijl de grondverf droogt kan ik het chassis, het dashboard en de kuipzetel prepareren om te spuiten. Voor het chassis komt dit neer op ontdoen van bramen, ontvetten en de versnellingspook aanbrengen. Het dashbord wordt gewoon ontdaan van bramen en ontvet, en de kuipzetel wordt uitgeboord op de plaatsen waar de veiligheidsgordels de zetel binnendringen, waarna de foto-ets gordels op de zetel vastgekleefd worden. Dit doe ik omdat ik ze op deze manier in de exact correcte positie kan vastkleven en ze een natuurlijke positie innemen. Later kan ik ze dan wel in detail schilderen.

Tenslotte kan ik deze onderdelen allemaal in grijze primer spuiten en van een laag semigloss black voorzien.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1998_porsche_gt1_01.jpg
Views:	689
Size:	427.9 KB
ID:	6571   Click image for larger version

Name:	1998_porsche_gt1_02.jpg
Views:	703
Size:	443.6 KB
ID:	6572   Click image for larger version

Name:	1998_porsche_gt1_03.jpg
Views:	697