View Single Post
Old 16-06-2007, 10:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
De eerste laag vernis (semi-gloss) was gezet na de laag blauw en rood en voor de pèche. Geen probleem mee gehad. Daarna kwam dus die pèche (die ook al niet vlak spuit blijkbaar) en daarna weer laagje vernis (dit keer uit ouder bijna leeg busje glossy).

Ik vermoed dat er inderdaad reactie is met het blauw en dat het aan het busje oude vernis ligt. Gelukkig gebeurde het voordat ik er de decals op zette...

Herspuiten van blauw lijkt me ook de beste oplossing. Ook het rood zal hier en daar wat extra aandacht nodig hebben. Ik ga ook het polijstsetje halen op dat pèche netjes vlak te krijgen, anders wil de decal niet blijven zitten...

Dank je voor de uitleg !!
Het zou me verwonderen dat het aan oude vernis zou liggen. Zijn alle kleuren van hetzelfde type en merk van verf? Waarom heb je semi-gloss gebruikt als tussenlaag en niet gloss? Het probleem kan verschillende oorzaken hebben. Niet goed ontvet na een oliebad bijvoorbeeld. Kan pas echt zichtbaar worden nadat er blinkende vernis overgezet wordt - zelfs in een later stadium - omdat die zich door de verschillende lagen heen "brand/wreet". Incompatibliteit tussen verschillende verftypes kan ook dit soort reacties geven.
Als het aan oude vernis zou liggen, denk ik dat het effect anders zou zijn, meer applesien, minder strak, dof enz.
Reply With Quote