View Single Post
Old 16-06-2007, 12:55
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Het zou me verwonderen dat het aan oude vernis zou liggen. Zijn alle kleuren van hetzelfde type en merk van verf? Waarom heb je semi-gloss gebruikt als tussenlaag en niet gloss? Het probleem kan verschillende oorzaken hebben. Niet goed ontvet na een oliebad bijvoorbeeld. Kan pas echt zichtbaar worden nadat er blinkende vernis overgezet wordt - zelfs in een later stadium - omdat die zich door de verschillende lagen heen "brand/wreet". Incompatibliteit tussen verschillende verftypes kan ook dit soort reacties geven.
Als het aan oude vernis zou liggen, denk ik dat het effect anders zou zijn, meer applesien, minder strak, dof enz.
De onderlaag van tamiya is alvast niet aangetast. Wel de bovenlaag van Dupli Color. Vreemd genoeg enkel het rood en het blauw.

De reden van SemiGloss tussendoor was dat ik gewoon de boel wat wou vastzetten om geen verf mee te hebben na het afplakken voor het pèche. Glossy was bijna op en ik heb nog een volle bus SemiGlossy staan. Die wil ik dus opgebruiken. Bij vorige modellen zet ik altijd eerst een tweetal mistcoats met SemiGlossy.

De DupliColor reageerde tot nu toe nog nooit met Gunze vernis. Zal dus aan de onderlaag (TS-17 denk ik) van Tamiya liggen??

Ondanks de knappe resultaten met vernis, begin ik er mijn buik van vol te krijgen wegens enkele missers. Langs de andere kant was de oorzaak wel steeds bij mij te vinden:

- Luigi: verkeerde bus vernis gepakt
- Afbrokkelen decals bij afplakken: Vernis niet dik genoeg gespoten en kleefband plakte nog teveel
- Kraken van de lak: reactie van de DulpiColor met de vernis

Trouwens, bij de Lancia heb ik geen vernisproblemen gehad...

Ah, het is tijd dat ik vakantie heb, dan al ik weer mijn gedachten erbij hebben zoals het hoort !!
Reply With Quote