Quote:
Originally Posted by MFahrer
Hoe kan ik deze vernisloper wegwerken? Tis te zeggen... met welke korrel begin ik best? Heb het er met Johan even over gehad en die dacht met korrel 3500 te starten...
|
Korrel 3500 lijkt me wat te fijn om mee te beginnen, tenzij je een uurtje of 2 wil schuren natuurlijk. Ik zou met korrel 1500 beginnen, daarna overgaan op 1800, 2400, 3200, 3600, 4000, 6000, 8000 en 12000. Al deze korrelgroottes zitten in de polish set van
Micromesh.
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Zou ik dan erna nog eens moeten vernissen? Of zou dat gewoon weggepolierd kunnen worden? Zijn er nog dingen die ik moet weten om dit weg te werken?
|
Als je na korrelgrootte 1500 ophoudt met schuren (de loper is dan weg) moet je het geschuurde gedeelte op-polishen met compound om de vernis terug blinkend te krijgen, op voorwaarde dat je bij het schuren niet geheel door je vernislaag gaat natuurlijk. Anders moet je sowieso een nieuwe vernislaag zetten. Maar als je "all the way" gaat met je schuurpadjes zoals hierboven beschreven, zal je geschuurd deel terug blinken zoals de rest van je vernis. Misschien dat je met Tamiya Compound "finish" nog heel even moet bijwerken om werkelijk geen verschil meer te zien, maar het kan zelfs zijn dat dat niet nodig is...
Succes!!
PS: op de foto kan ik de vernisloper niet bespeuren, maar ik veronderstel wel dat hij IRL storend is...