View Single Post
Old 23-06-2007, 13:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Mercedes 1450 LS - Truck Super Prix 1990 - Steve Parrish - Revell - 1/25

Dit:

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post

Straffer nog: ik krijg er verdorie goesting van om ook eens een camion te bouwen...
In combinatie met dit:

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Op zich geen ramp en zeker niets om in paniek voor te schieten, want ik ga de boel nu een week laten drogen, waarna ik de rimpels ga wegschuren met micromesh schuurpads.
Heeft tot deze WIP-thread geleid.

Ik ga dus eens een vrachtwagen bouwen, weliswaar een "koerscamion". Dan kan ik meteen in de toekomst ook een model inschrijven in de categorie "vrachtwagens" als we nog eens aan een modelbouwwedstrijd meedoen, want daar zat nog een niche in mijn "modelbouwmarkt"...

Het gaat om de Mercedes waarmee Steve Parrish in 1990 Europees Kampioen Truckracen werd. De foto bovenaan de thread is genomen tijdens de GP van de Nürburgring, waar Parrish tweede werd, en dat is meteen ook het model dat ik ga bouwen.

Om te beginnen worden alle onderdelen losgemaakt en geprepareerd die in het BP-groen gespoten moeten worden, en dat zijn er enorm veel. Meer dan de helft.

De stuurkabine, onderste spoiler en zelfs het interieur zijn het eerst aan de beurt. De enorme luchthapper op het dak wordt aan de kabine bevestigd, net als de radiatorgrille en de spatborden. Het interieur wordt ook al gedeeltelijk samengebouwd.

Het chassis is heel wat meer werk: zo goed als alle onderdelen dienen hier groen gespoten te worden dus kan ik een heleboel voorbereidend werk uitvoeren alvorens te beginnen spuiten. Ook de bekleding van het chassis is zo goed als samengebouwd, alleen de brandstoftank op de foto moet in het grijs gespoten worden ipv groen.

Dan zijn er nog een pak onderdelen die wel groen gespoten moeten worden, maar die ik liever vooraf in kleur zet omdat er andere onderdelen aan of achter zitten die een andere kleur moeten krijgen.

En een dryfit toont ons dat de kabine alvast op het chassis past, wat bij Revell zeker niet vanzelfsprekend is. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat tot hiertoe alle onderdelen vrij goed passen.

En met de achterste bekleding gedryfit ziet de Mercedes er zo uit. Ik heb er ter vergelijking een 1/87 broertje naastgezet.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1990_mercedes_1450ls_01.jpg
Views:	2118
Size:	506.2 KB
ID:	6677   Click image for larger version

Name:	1990_mercedes_1450ls_02.jpg
Views:	2094
Size:	464.1 KB
ID:	6678   Click image for larger version

Name:	1990_mercedes_1450ls_03.jpg
Views:	2008
Size:	584.1 KB
ID:	6679   Click image for larger version

Name:	1990_mercedes_1450ls_04.jpg
Views:	2072
Size:	440.4 KB
ID:	6680   Click image for larger version

Name:	1990_mercedes_1450ls_05.jpg
Views:	1933
Size:	403.9 KB
ID:	6681  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 12-07-2007 at 14:06.
Reply With Quote