Nadat ik het model meer dan een week laten drogen had, ben ik begonnen met het lichtjes opschuren van de rimpels in de rode vlekken van de livery. Algauw werd duidelijk dat ik ze opnieuw moest schilderen, want de rimpels waren zodanig diep dat ik doorheen de rode verf moest schuren om de boel weer vlak te krijgen. Dat is dan ook gebeurd, en gelukkig is er niets meer van deze operatie te zien.
Verder dan maar. De kuipzetel werd in kleur gezet (vooral de gordels dan) en gedrybrusht. Ook de electronische elementen links van de piloot werden gedrybrusht zodat ze iets beter zichtbaar zijn.
De dashboard decal werd aangebracht waarna het stuurtje gemonteerd kon worden. Vervolgens heb ik ook dit onderdeel gedrybrusht en op het chassis gemonteerd.
Achteraan moest nog een steun aangebracht worden waarna de ganse boel inclusief diffuser gedrybrusht werden met zilver.
Het aanbrengen van de ruiten was een ingewikkeld werkje vanwege de vorm. Eerst het uitsnijden van de vacform ruitjes tot ze mooi passen in hun ligplaats, daarna met 2-componentenlijm aan de buitenzijde vastkleven door middel van Tamiya masking tape die de ruit op zijn plaats houdt tot hij droog is. Al bij al is de operatie goed verlopen.
Tenslotte zoals altijd weer maar eens een dryfit om te checken of alles nog steeds perfect past, en dat blijkt inderdaad het geval te zijn.
Tot de volgende update!