View Single Post
Old 12-07-2007, 20:57
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Wild Goose View Post
Ja, ik heb in uw topic gelezen dat je dan best met Tamiya compond opboent en daarna met babyshampoo ontvetten, correct?

Vernissen wil ik zeker doen, zo een werk (voor mij toch) wil ik beveiligen.
Ontvetten is niet nodig. Gunze vernis kan over de compound gezet worden. De reden waarom ik vroeg of je wilde gaan vernissen is de volgende: uw decals moeten "perfect" tegen de kas aanzitten. Overal. Indien dat niet het geval is, zal de vernis onder de decals gaan "inkruipen", sterker nog, waar er nog lucht zit, zal de decal "opwerpen". Dus, als je écht wil gaan vernissen, ben je er nog niet. Aan de boorden links en rechtsonderaan, in de vouw van de deuren, zit de decal nog niet perfect. "Ja maar, ik ga die daar nog insnijden.", hoor ik je zeggen, ok, daar wel, maar als je die lijn denkbeeldig doortrekt naar achter - dus waar er geen paneellijn meer is - zit er nog lucht.

Je zal dus moeten trachten - net als ik overigens - om die plooi tegen de kas aan te krijgen. Goed sollen en blijven sollen. Maar je zal zien dat je die laatste mm niet er tegen aan krijgt. Die laatste mm heb ik dan haarfijn ingesneden en bijgeverfd.
Reply With Quote