View Single Post
Old 19-07-2007, 14:27
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Om aan te tonen dat ik tijdens de meeting vorige week goed opgelet heb, komt deze update...

Eerst even een malletje maken. Niet voor decals, maar wel om de spatlappen netjes uit te knippen. Even een fotoshoot ter verduidelijking. Jullie zullen de stappen vast herkennen...

Nadien heb ik me bezig gehouden met het weatheren van de velgen. Op de referenties was te zien dat de achterste wat lichter uislaan dan de voorste...

Het gebruikte materiaal:

Even de velgen naast elkaar gelegd. De volgorde van werken gaat zo: Eerst dus "bekliederen" met smoke (X-19). Daarna wat afdeppen met een doekje omdat het wat teveel was. Dan downtonen met het witte poeder van setje B. Bij de achterste velgen extra afdeppen en wat extra poeder aanbrengen. (De laatste velg is hoe het was voor het weatheren)

Ik vind ze geslaagd....

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Je kan de rubbers ook wat weatheren hoor. Heel fijntjes wat met lichtbruin (uit de weatherset) aanbrengen met het borsteltje. Niet te veel, maar subtiel. Je zal zien wat een verschil dat geeft op je uiteindelijke model.
Geen slecht idee... Maar ik twijfel. Meestal bouw ik de modellen zoals ze net voor de rally afgeleverd worden. Maar aangezien ik nu de velgen al wat diepte heb gegeven en het hierdoor lijkt alsof de wagen al een Kp'tje achter de rug heeft, zou het misschien wel mooi zijn...

Grtzzz

Last edited by Loeten; 19-07-2007 at 14:30.
Reply With Quote