View Single Post
Old 20-07-2007, 20:36
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik heb nog eens wat voort gedaan aan mijn racetruck.

De zijdelingse knalpotten die ik initiëel groen gespoten had zoals de rest van het chassis, bleken uiteindelijk toch aluminiumkleurig te moeten worden (zelfs volgens het bouwplan van Revell). Dus heb ik ze overspoten met Tamiya XF-16 aluminium.

De radiator werd samengebouwd en gemonteerd, en de motor werd voorzien van de nodige details waarna hij geweatherd en gedrybrusht werd. Bij gebrek aan referentiefoto's heb ik de bekabeling achterwege gelaten, maar dat heeft natuurlijk ook een voordeel: nu kan ik de truck ook inschrijven in wedstrijdcategorie "out of the box"... Tenslotte heb ik alles ingebouwd in het chassis.

Daarna werden de verbindingen tussen de radiator en motor aangebracht. Hier horen ook de luchtfilters bij, die in een soort van beschermbak zitten waarover de luchthapper van de cabine past die voor de nodige frisse lucht zorgt. Bij het passen van de uitlaten op de turbo's kwam ik echter tot de vaststelling dat ik ze moest inkorten. 3mm links en zelfs 4mm rechts. Daarna heb ik ze gespoten met Testors "burnt metal" en gemonteerd. Daarna werden alle buizen en verbindingen eveneens geweatherd en gedrybrusht met de weatherings sets van Tamiya. Ik heb verschillende tinten door elkaar gebruikt totdat ik tevreden was met het resultaat.

Achteraan werden de persluchtcontainers en de brug gemonteerd, geweatherd en gedrybrust.

De wielen werden ook aangepakt. Ze zijn eerst gespoten met Testors "titanium", waarna ze een wash kregen van Tamiya X-19 smoke. Vervolgens heb ik ze gedrybrusht met Tamiya's weatheringsset "zilver". De banden werden allemaal geschuurd langsheen de loopvlakken om een verweerd uiterlijk te krijgen, waarna ze lichtjes gedrybrusht werden met matwit.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1990_mercedes_1450ls_23.jpg
Views:	1460
Size:	352.8 KB
ID:	6997   Click image for larger version

Name:	1990_mercedes_1450ls_21.jpg
Views:	1537
Size:	397.7 KB
ID:	6998   Click image for larger version

Name:	1990_mercedes_1450ls_22.jpg
Views:	1368