View Single Post
Old 21-07-2007, 15:24
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

De updates laten op zich wachten, maar dit heeft twee redenen. De eerste is dat ik sinds 3 weken ander werk heb, en dus ook andere uren, en ik werk nu van 6u-18u (of 19uà. Dan ben ik rond half 7 (of half 8) thuis en eer ik dan gegeten heb, met de honden ben gaan wandelen en gedouched ben is het weer bijna slaaptijd.
De tweede reden is dat ik met de detailset bezig ben, meerbepaald het deel dat op de airbox komt. Ook heb ik veel met carbondecals gewerkt, wat natuurlijk een tijdrovende bezigheid is.

De update dan...op de eerste foto zie je het detaildeel dat bovenop de airbox komt. Het deel bestaat uit 4 resin delen (hier zijn de aansluitstukken van de kabels niet meegerekend, dan zou ik op 8 delen komen) en dan een stuk of 10 PE gespen en bevestigingsklemmen. Verder zitten er nog zwarte reepjes 'decal' op om de riemen te simuleren. Er is nog wat schilderwerk aan, maar dat volgt nog. Goed, genoeg gezeverd, nu de foto's.

Op de tweede foto staat het meeste in kleur en is er al wat PE toegevoegd. Er rest mij enkel nog een riempje te maken + bevestigen en dan nog wat bijstip/drybrushwerk.

Volgens de handleiding van de detailset kan je, als je dit deel plaatst, de benzinetank er niet meer opkrijgen. Dit lukt bij mij dus nog wel. Maar ik ben eraan aan het denken van de benzinetank open te werken (gezien op een referentiefoto) zodat hij er half opstaat en zowel open als dicht kan geshowd worden. Hierover later meer.

Verder is ook de achterbrug zo goed als klaar. Alle PE onderdelen staan erop en hij is gespoten.

Voor de voorvork heb ik besloten om toch maar weer een front-forkset te bestellen. Deze is gisteren aangekomen dus daar kan ik ook weer mee verder.

Zo dit was het voor nu...

Hopelijk vinden jullie het wat.

Tom
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	airbox_deel1.JPG
Views:	201
Size:	116.5 KB
ID:	7008   Click image for larger version

Name:	airbox_bijnaklaar.JPG
Views:	207
Size:	90.3 KB