Quote:
Originally Posted by 5-er-Man
Amai !!!
Heeft iemand een idee waarmee, met welke buisen we die het beste maken? (vooral naar gewicht toe)
Grtz Joost
|
In theorie : Naadloze buis, 50x2 of 45x2.5 voor de kooi zelf en 40x2 of 38x2.5voor de tussenliggende verstevigingen. Dat is volgens FIA, te vinden op de FIA website appendix J, artikel 253. Mooi om zien, alle variaties en min/max afmetingen. M.a.w zo een kooi koopt ge, dat maakt ge zelf niet
Nu, als homologatie geen belang heeft, kunt ge ook gewone constructiebuis nemen. Is dus misschien wat minder sterk, maar is toch al oneindigx3 keer veiliger dan zonder.
Ik heb mijn kooi voor 90% zelf gemaakt. Enkel de hoofdbuizen laten plooien door een professional, en dan ineens in FIA buis. Monteren, aflassen, verstevigingen en verbindingen naar de veerpoten zelf gedaan. De hele zooi samen weegt 60kg (x meter buis à y kg/m)
De man die mijn kooi geplooid heeft zegt dat hij op een kooi een 5 tal kg kan winnen door ChroomMoly buis te gebuiken, maar dat het wel dubbel de prijs van een gewone kooi was , let wel dat is dan al 100% naadloze buis. Voila, hopelijk ben je er iets mee.