View Single Post
Old 06-08-2007, 11:10
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Opnieuw aan het werk ...

Nu de verhuis achter de rug is kunnen we weer opnieuw beginnen bouwen. Ik heb ook al dadelijk de draaibank kunnen uittesten. Omdat alles opengewerkt zal worden leek het me zinning om aan één zijde van de wagen de wielen eraf te laten. Dat betekent natuurlijk dat de hele handel in detail moet uitgewerkt worden.

Uiteindelijk heb ik enkel de PE schijfremmen en de klauwen gehouden. De rest heb ik allemaal herwerkt.

Om een lang verhaal kort te maken ... de centrale moeren werden opnieuw uit de velg verwijderd, de gaten in de velg werden open gemaakt, de centrale moeten uitgeboord en voorzien van interne schroefdraad.
Een nieuw alu stukje werd gedraaid en in de remschijf verwerkt. Dan werden de kleine meenemer stiften op de centrale 'klok' geplaats (komen allemaal uit de mish-mash collectie) en uiteindelijk werden de koelsleuven in de zijkant van de remschijf gemaakt. Een heel werkje ... als ik mijn freesmachine toen al gehad had was het heel wat envoudiger geweest.

Daarna nog een werkje afgemaakt waarin ik eigenlijk geen begin zag ... de airducts voor de intercoolers en de radiator.
Deze zijn vervaardigd uit dunne alu plaat die op de radiatoren zelf gelijmd zijn. Eerst werden die ducts van de intercoolers gemaakt. Deze hebben een zeer complexe vorm.
Nadat ik de voor- en achterplaat op schaal uitgetekend had heb ik ze uitgesneden en geplooid (hier heb ik ontdekt dat een 'hold-n-fold' de beste investering van het afgelopen jaar was).
De voor en achterzijde werden op de plastic delen bevestigd en daarna de zijkanten gemaakt uit alu tape. In werklelijkheid zijn de wanden van deze ducts extreem dun, dus 2 laagjes alu tape zijn perfect op schaal.

Om ervoor te zorgen dat de tape niet plooit heb ik er uiteindelijk een laagje secondenlijm opgezet. Het geheel zal nu nog een dikke laag grondlak krijgen zodat ook de laatste plooitjes en deuken uitgeschuurd kunnen worden.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	resised - airducts motorruimte detail.JPG
Views:	1472
Size:	29.6 KB
ID:	7138   Click image for larger version

Name:	resised - airducts motorruimte in auto vooraanzicht.JPG
Views:	1464
Size:	35.8 KB
ID:	7139   Click image for larger version

Name:	resised - wheel hubs.JPG
Views:	1459
Size:	43.9 KB
ID:	7140  

Last edited by Gulfie; 06-08-2007 at 11:13.
Reply With Quote