De vorderingen gaan gestaag. Vandaag wat tijd gestoken in de motor: te beginnen met het bestuderen van de referentiefoto's op de eerder genoemde site. Aangezien die copyright zijn, ga ik ze hier niet plaatsen. Daarna kwam de keuze: welke buizen / slangen ga ik erop zetten. Wat is haalbaar voor mijn niveau... Aangezien de Revell nogal wat mankementen vertoont op extra "potjes" en reservoirs bij de motor was het niet eenvoudig. Toch hadden ze een gaatje gelaten in de radiator om een buisje te maken richting motor en ook daar was de aansluiting voorzien...
Om niet te veel vol te kletsen, hierbij de foto's van wat ik ervan gemaakt heb (voorlopig dan). Dryfit van de motor:
Aan de motor behoren 4 bougiekabels. In de ene referentiewagen bleken die clear bleu te zijn. Die verf bleek stroop te zijn geworden dus effe wat nieuwe gehaald bij Concorde (sluikreclame he) samen met clear green en clear yellow en een busje Compound Fine...
Hieronder de werkwijze van de bevestiging van de bougiekabels. Eerst wat "uitboren" van de aansluitingen. Ik heb geen miniboren dus het gaatje gesmolten met een warme naald. Precisie is nodig hier !! Die gaatjes bleken dan wat te groot in vergelijking met de kabels uit ijzerdraad. De gaatjes werden eerst opgevuld met putty waarna de ijzerdraad een drupje secondenlijm kreeg en in de putty gestopt werd. Daarna kregen de vier kabels hun clear blue. Ikke tevreden !!
Straks nog deze kabels wegleiden en vastmaken... Ook aan de radiator zat een buisje. Ditmaal in clear green. Zelfde werkwijze als hierboven maar zonder putty omdat het gaatje daar dunner was... Deze buis gaat weggeleid worden naar de zijkant van de motorruimte en dan naar beneden toe of zo. normaal moet dit naar een reservoirtje maar ik heb nog geen idee hoe ik dat zou namaken. Misschien met een restje milliput als ik de Ferrari ga uitbreden. Met styreen zou ook kunnen. Ik slaap er effe over vannacht natuurlijk...
Ook de in het begin van deze update aangehaalde kabel werd vastgezet: op maat knippen van een dikker stuk ijzerdraad dat ook nog een omhulseltje heeft. Daarna goed vaststeken in het gaatje en indien nodig een kleurtje geven. Misschien laat ik het hier in dat kleur. Normaal moet het zwarter zijn met grijs omhulsel. Dit is ook leuk maar niet origineel...
Beide aangepaste delen op foto:
Ook de tandwielen moeten ander kleur krijgen; ofwel skyblue ofwel clear blue.
In Zwitserland bracht ik ook een aanpassing aan bij de achterlichten. Aangezien daar enkel een gat zit en je dus geen silver kunt aanbrengen om de kleuren van de lichten te doen uitkomen moest dit dus in orde gebracht worden. Styreenplaatjes brachten soelaas. Deze tip komt ook van de eerder vernoemde site waar de eigenaar dus aan een escort van Vatanen bezig is. Hij gaat nog stukken verder in detaillering. Ik heb daar de ervaring en kwaliteiten (nog) niet voor...
...