Quote:
Originally Posted by Sennake
Den Johny is ook zo een modelbouwer die je met rasse schreden vooruit ziet gaan en voor wie het een plezier is om demonstraties te doen. Elk model pas je de nieuw aangeleerde technieken perfect toe en dat heeft een positieve invloed op de kwaliteit natuurlijk. Puik werk maat! Ik blijf dit zeker volgen.
|
Bedankt, voor mij is het eveneens plezant om naar jullie demo's te kijken.
Gisteravond een klein ongevalletje gehad op het werk,voet omgeslagen en enkel verstuikt met een paar dagen werkonbekwaam tot gevolg.
Vandaag dan maar tot uitvoering gebracht waar ik al een paar dagen over aan het nadenken was, namelijk het stuur "stofferen"
Eerst het stuur mooi glad geschuurd en daarna overspoten met een laagje primer.
Nadat de grondverf was opgedroogd, heb ik daarna een dun laagje zijdeglans-zwart eroverheen gespoten.
Na het opdrogen van de zwarte verflaag, heb ik het middelste gedeelte afgeplakt. Dan heb ik een volgende laag zijdeglans-zwart eroverheen gespoten en onmiddellijk mijn stuurwiel in mijn "poederdoos" gedompeld en het poeder wat aangeduwd.
Het overtollige poeder werd eraf geschud, de afplaktape werd verwijderd. Daarna mijn spuitbusje nog eens goed warm gemaakt en er een dun laagje eroverheen gespoten met dit als resultaat.
Dan heeft het stuurwiel een aantal uurtjes mogen drogen. Eerst heb ik met een grof penseel het stuurwiel nog eens "afgeborsteld" vooraleer het werd gedry-brushed.
Zo ziet mijn stuurtje er nu uit en ik ben er zéér tevreden mee.
Het moeilijkste was uiteindelijk het maken van duidelijke foto's.
Tot zover deze kleine update.