Morris Mini Cooper 1275S Mk I - Tamiya - 1/24 - Ref. 24039
Tussen de andere werkzaamheden door heb ik deze alvast even terzijde genomen. Dit kitje werd in 2006 verloot via de tombola op de laatste Paddock-meeting. Ik kan dus moeilijk anders dan deze WIP online brengen, dacht ik zo.
We hebben dus een niet meer zo nieuwe kit, met als onderwerp de alombekende Morris Mini in zijn eerste uitvoering. Een merkwaardige kleine auto mag je wel zeggen: de ingenieurs hadden de grootste moeite om 4 volwassenen een volwaardige zitplaats te bezorgen in een auto van deze afmetingen. Met nieuwe technieken rond ophanging, motorimplanting en het feit dat de versnellingsbak in het karter van de motor werd ingeplant, konden ze 80% van de totale lengte van de auto gebruiken als passagiersruimte. De Mini trok dus al van in het begin van zijn carriere in 1959 veel aandacht, en was meteen een commercieel succes.
Het wordt een out-of-the-box build, dus je hoeft geen rare toestanden te verwachten. Gewoon straight-forward bouwen dus. Ik ben al begonnen met de motor, ophanging en stuurinrichting: