View Single Post
Old 14-08-2007, 20:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Een antwoord op de PE vragen.

- ruitenwissers: deze moeten inderdaad haaks geplooid worden en wel daar waar ze aan de arm vastzitten. En echte ruitenwissers bestuderen helpt.
- snelsluitingen: ook hier dezelfde commentaar, goed kijken naar referentiefoto's en je snapt onmiddellijk hoe het moet. De clips naar binnen en de zijkanten omhoog.

Iedere PE fabrikant hanteert zo een beetje zijn eigen systeem van onderdelen, bij sommige zit de clips zelfs apart, maar geen van allen zijn 100% correct. Waar het op neer komt is dat je goed naar de referentiefoto's moet kijken en dan het beste maken van wat je aan PE ter beschikking hebt. Er is geen echte algemene richtlijn, alles hangt af van wat je in huis hebt. De enige grondregel die er is, is dat daar waar inkepingen zitten, meestal moet geplooid worden. Renaissance biedt zeker een aanvaardbaar niveau van detail, maar er is meer en beter op de markt. Denk maar aan Scale Motor Sport, Studio 27, zelfs Reji beschouw ik qua vorm en realisme beter als Renaissance enz. Dus als je naar je favoriete winkel loopt, vraag dan ook eens naar die setjes, dan kan je kijken en vergelijken.

Ivm de PE fret voor het spuiten van Bridgestone:
Als er in de begeleidende instructie staat dat je met een airbrush op lage druk moet spuiten, dan heeft dat een reden. Alhoewel ik het zelf nog nooit geprobeerd heb, kan ik met 100% zekerheid zeggen dat het niet zal werken met een spuitbus, gewoon om de druk te hoog is en dus teveel verf.
Wat ik zou proberen in dit geval is de witte kleur erop "deppen". Je neemt een vodje, dopt die lichtjes in de verf, wrijf het ergste wat je gedopt hebt er weer af en breng dan aan met een lichte druk... Allez, dat zou ik doen, moest ik geen airbrush hebben (of iets van die strekking). Met de spuitbus, mag je gewoon vergeten.

Algemene basisregel voor iedereen:
Proberen, mislukken, opnieuw proberen en bijleren.

Last edited by Guido; 14-08-2007 at 20:51.
Reply With Quote